Orzechy włoskie

INFO Zdrowie

Orzechy włoskieOrzechy włoskie

Orzechy włoskie jako owoce są najbardziej kaloryczne spośród wszystkich orzechów. W ponad połowie składają się z tłuszczu, ale tego zdrowego, bo roślinnego. Warto je chrupać, byle z umiarem.

Wszystkie orzechy są wysoko kaloryczne, ale włoskie są rekordzistą – w 100 g jest 645 kcal. Obfitują w wielonienasycone kwasy tłuszczowe; już 3 orzechy dziennie pokrywają zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Powinni po nie sięgać sercowcy zawierają L-argininę, która wpływa na rozszerzanie naczyń wieńcowych. Dzięki obecności kwasu elagowego orzechy działają antynowotworowo. Pod względem ilości składników mineralnych przewyższają znacznie laskowe. Są dobrym źródłem żelaza, wapnia, fosforu, potasu, magnezu i cynku. Zawierają cenną dla skóry witaminę E, witaminy z grupy B, w tym B6, która bierze udział w powstawaniu przeciwciał i czerwonych krwinek, oraz Bg (kwas foliowy), niezbędną do prawidłowego rozwoju płodu.

Ze względu na dużą zawartość tłuszczu (51,5%) orzechy szybko jełczeją. Chroni je przed tym łupina (botanicznie jest to zdrewniała pestka kryjąca jądro, czyli nasienie). Najlepiej kupować orzechy w łupinie, ich naturalnym opakowaniu. Łuskane tylko starannie wybrane, bo niewłaściwie przechowywane łatwo pleśnieją albo wysychają.

Loading spinner

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *